Dansa celestial

 


Continuem amb les vivències musicals que explica Juan David García Bacca al seu llibre Confesiones. A la pàgina 93 es refereix al Menuetto, tercer moviment de la Simfonia 41 de W.A. Mozart, Júpiter. Ell ens ho explica així:

Al llegar a escuchar el menuetto, especialmente sonante en y por el violín, me sentí como si mis piernas y todo mi cuerpo natural –pesado, torpe, bulto– se apoyaran , bastaba para ello, en un dedo; y tocaban en la tierra sin ser atraídos por ella, ingrávidos. Ya míos, no de la tierra natural. Y podía repetir tal antigravitacional experiencia dos veces seguidas; la segunda, desafiante, más veloz. No hasta descansar, pues no se cansaban mis piernas, mis órganos de locomoción , por tal danza celestial en otro universo. Terminaba mi estancia y movimiento rítmico con seis compases: cinco cual suspiritos, sueltos, entre silencios, y tres afirmaciones finales en que reposar largamente con calderón.

J.D. García Bacca, Confesiones. Autobiografía íntima y exterior, Barcelona, Anthropos, 200, p. 93

 Podem veure de fer nostra aquesta experiència viscuda per l’autor escoltant atentament aquesta melodia. Ho tenim més fàcil clicant AQUÍ.

Comentaris